משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

מה הם יתרונות הקקאו?

מה הם יתרונות הקקאו?

קקאו זה בריא!

שוקולד וקקאו זה לא אותו דבר.. ותכף נסביר את ההבדלים ביניהם. בעוד ששוקולד מכיל חומרים מעובדים ולא בריאים, לקקאו הטבעי יש המון יתרונות בריאותיים. פולים? שבבים? אבקה? מה עושים איתם?

האם כל קקאו טבעי הוא RAW FOOD? הכל במאמר הבא.

שוקולד לא צומח על העצים

נתחיל מהשורה התחתונה. שוקולד הוא ממתק מתועש, הוא אומנם מכיל קקאו כמרכיב עיקרי, אך מכיל גם כמויות גדולות של סוכר (ו\או ממתיק אחר שאינו טבעי ואינו בריא) ומכיל גם חמאת קקאו ועוד מרכיבים של תעשיית המזון שקשורים לשיפור טעם והארכת חיי מדף. שוקולד הוא טעים ונמצא כמעט בכל פינה.. אך ממש אינו בריא וגורם בעיקר נזקים.

קקאו טבעי לעומת זאת, הוא בריא ומכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון ויש לו השפעות בריאותיות רבות. המושג קקאו טבעי הוא מושג רחב וכולל כמה מוצרים של קקאו – פולים, אבקה, ניבס וגם קקאו נא (RAW FOOD) נסביר בצרה את תהליך עיבוד הקקאו.

כשאומרים "קקאו טבעי" מתכוונים לפולי קקאו ללא תוספת סוכר או רכיבים אחרים. פולי קקאו אלו הם למעשה זרעים קטנים הנמצאים בתוך פרי עץ הקקאו, פרי טרופי שצורתו דומה למלון. לפולי הקקאו הטבעי יש מרכיבים תזונתיים רבים, ביניהם ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון. קקאו נא (RAW FOOD) הוא פולי קקאו בצורה הכי גולמית, שלא עברו שום עיבוד, ולכן שומרים על רמות הכי גבוהות של נוגדי חימצון ומינרלים.

שאר מוצרי הקקאו, הם פולי קקאו שעברו איזה שהוא תהליך עיבוד במפעל מזון. אך עדיין, מדובר בעיבוד של הפולים, וללא תוספת סוכר או חומרים אחרים, ולמרות תליך העיבוד, כמו קלייה וגריסה, שומרים פולי הקקאו על חלק גדול מהמרכיבים החיוניים.

תהליך עיבוד פולי קקאו הוא כזה: תחילה מוציאים את פולי הקקאו מהתרמיל, מניחים  לציפת הפרי לתסוס (ולהירקב) במהלך 4 ימים ולאחר מכן מפרידים את הפולים מהציפה ומייבשים אותם.

במפעל לעיבוד מזון קולים את הפולים בחום גבוה, על מנת להעצים את הטעם השוקולדי, וממשיכים בתהליכי עיבוד: מפיקים מפולי הקקאו הטבעיים את הניבס (אלו שבבים גרוסים של פולים קלויים), עיסת קקאו (טחינה של שבבי הקקאו למשחה), חמאת קקאו (הפרדה של החלק השומני שנוצר בעיסת הקקאו), ואבקת קקאו ( שזו עיסת קקאו ללא החלק השומני, שטחנו לאבקה יבשה)

כל אלה הם נגזרות של פולי הקקאו הטבעי, ללא תוספת סוכר או חומרים אחרים.

למה כדאי לצרוך קקאו טבעי?

כי פולי הקקאו, בכל הצורות שהוזכרו, מכילים רמות גבוהות של נוגדי חמצון, הטובים, בן היתר, בשמירה על הלב ומניעת מחלות לב, נוגדי חמצון פועלים כאנטי אייג'ינג ומונעים התחמצנות והזדקנות התאים – תאי מוח, תאי עור ועוד.

פולי הקקאו עשירים במגנזיום ובמינרלים נוספים כמו ברזל, סידן, אבץ, אשלגן ונחושת.

המגנזיום שנמצא בפולי הקקאו מסייע בהרפיית שריר ומוביל לתחושת רוגע, הוא מקל על כאבי שרירים ובפרט כאבי מחזור בנשים.

צריכת קקאו גורמת להרגשה טובה ותחושת שמחה ורוגע, מאחר ופולי קקאו מעלים את רמות הסרטונין, הדופמין והפנילטלמין במוח. כולם קשורים לתחושת שמחה, רוגע ואהבה.

 למעבר לרכישת מוצרי קקאו

נכתב על ידי צוות האתר.

 


1 תגובה

  • שולמית

    האם קקאו יכול לעזור כנגד ורידים פקוקים, ואם כן מה המינון?

השאירו תגובה