משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

כל היתרונות של גרעיני הדלעת

כל היתרונות של גרעיני הדלעת

 

בטוח יש לכם בבית שקדים, אגוזי מלך. אולי גם חמוציות. אבל גרעיני דלעת? פחות נפוצים. אך אם הייתם יודעים כמה הם עשירים ברכיבים חיוניים, מלאים במינרלים ומלאים בחלבון...כמה יעילים לבריאות, הייתם אוכלים מהם יום יום.

אז לשם כך התכנסנו  ריכזנו לכם את כל היתרונות החשובים של גרעיני הדלעת, ויש גם מתכון כיפי לסלט גרעינים.

 

גרעיני דלעת – מקור מצויין לחלבון!

זה נכון שגרעינים מכילים אחוז לא מבוטל של שומן, ויחד עם זאת גרעיני דלעת מכילים כמות גבוהה של חלבון מהצומח, שזו בשורה חשובה לכולם, ובמיוחד לטבעונים. כמה זה במספרים?  חופן ממוצע של גרעיני דלעת מכיל כ- 130 קלוריות, ובערך 10 גרם שומן, ומכיל כ- 5 גרם חלבון.

צריכה מספקת של חלבון חשובה לכל תהליכי הבנייה בגוף, חיונית לאיזון כללי וכאשר יש מקור חלבון מספק ואיכותי – יש יותר אנרגיה וחיוניות.

 

גרעיני דלעת – מקור לאבץ

בחופן גרעיני דלעת יש בערך 185 מ"ג אבץ. זו נחשבת כמות טובה מאוד למינרל החשוב הזה.

אבץ חיוני לנו בעיקר לצורך תהליכי ריפוי של פצעים וחתכים, חיוני לצמיחת ציפורניים ושיער ולחיזוק מערכת החיסון. אבץ משתתף גם בתהליכים הקשורים למערכת המין והפריון ונוכחותו קשורה לאיכות הזרע ולחשק מיני.

צריכה מספקת של אבץ חשובה לגברים למען חיזוק החשק המיני והגברת הפריון.

 

גרעיני דלעת הם מקור לברזל 

בשורה חשובה לצמחוניים וטבעוניים – אכילה יומיומית של גרעיני דלעת תורמת רבות לערכי הברזל. חופן גרעיני דלעת מכיל בערך 4 מ"ג ברזל. על מנת לספוג בצורה אופטימלית ברזל, חשוב להימנע משתיית קפה או משקאות אחרים המכילים קופאין לפחות למשך שעה מסיום הארוחה וכדאי לשלב מזונות המכילים ויטמין C, כמו מיץ לימון, תפוז, או גמבה.

 

גרעיני דלעת – מקור נפלא למגנזיום

חופן גרעיני דלעת מכיל בערך 123 מ"ג של מגנזיום, זה שליש מהכמות היומית! למגנזיום חשיבות גבוהה מאוד, הוא קשור לתהליכי כיווץ והרפיה של השרירים, חיוני לבריאות הלב והעצמות.

 

גרעיני דלעת – לסילוק תולעי מעיים

ילדים ומבוגרים הסובלים מתולעי מעיים – אכלו חופן גרעיני דלעת כל יום! ניתן גם לבלוע כף "שמן גרעיני דלעת" או לצרוך חמאת גרעיני דלעת.

 

חשוב לציין – כי כל הערכים הללו מתקיימים בגרעיני דלעת טבעיים, זאת אומרת לא קלויים. קליה של גרעינים (עם או בלי מלח) אולי משפרת את הטעם, אך פוגעת באיכויות שלהם.

מלבד הגרעינים עצמם ניתן לצרוך גם ממרח גרעיני דלעת – אלו בעצם גרעיני דלעת טחונים, ללא שום תוספת וללא קלייה. הממרח (טעים מאוד אגב) מתאים לשילוב בקינוחים או כמריחה על לחם, או לאכילה יחד עם פירות.

 

סלט גרעינים ונענע

מרכיבים:

צרור נענע שטוף, להניח לייבוש

בצל סגול

1 גזר

2 כפות גרעיני חמניה

3 כפות גרעיני דלעת

2 כפות שקדים פרוסים

1 כף צימוק בהיר

2 כף אגוז מלך

כ- 10 פקאן מסוכר, לקצוץ גס

חופן גרעיני רימון

מלח ופלפל, כרבע כפית מכל אחד.

מרכיבים לרוטב:

מיץ לימון 4 כפות

חומץ 5% 3 כפות

שמן זית 6 כפות

סוכר כפית וחצי

 

לקצוץ את הנענע, להוסיף את כל שאר מרכיבי הסלט.

את הרוטב להכין בכלי נפרד, ולהוסיף סמוך להגשה.

 

נכתב על ידי צוות האתר.

 


השאירו תגובה