משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

מה הוא ניאצין ? האם כדאי להשתמש בניאצין להורדת כולסטרול ?

מה הוא ניאצין ? האם כדאי להשתמש בניאצין להורדת כולסטרול ?

ניאצין

 

מה הוא ניאצין?

ניאצין, או בשמו הרפואי ויטמין B3, הוא ויטמין מקבוצת ה-B, חיוני לגוף לצרוך ניאצין ממקורות חיצוניים שכן לגוף מאוד קשה לייצר אותו בעצמו, זה נעשה על ידי המרת חומצת אמינו הנקראת טריפטופן בכבד. ניאצין מצוי בעיקר במוצרים מהחי כמו ביצים, דגים וחלב אך גם בשומשום , אגוזים, נבטים וקטניות. מחסור בניאצין גורם למחלת הפלגרה.

 

הורדת כולסטרול

ניאצין ידוע כבר שנים רבות כמוריד כולסטרול "רע" בשיעורים של כ20%.

 

למי מומלץ ניאצין

ניאצין מומלץ במיוחד לאנשים הסובלים מרמות שומנים וכולסטרול רע גבוהים בדם שאינם מעוניינים להשתמש בתרופות של הרופא" כלומר, הסטטינים, ניאצין יעזור במיוחד לאילו שרמות הכולסטרול שלהם אינם גבוהות מאוד אלה נמצאות בטווח שמעט מעל הרצוי.

 

איך עובד ניאצין

ניאצין עובד על ידי הגברת כמות האנזימים האחראים לייצור הכולסטרול בכבד.

 

לא רק מוריד אלא גם מעלה

מה שמיוחד בניאצין הוא שבשונה מתוספי תזונה אחרים המסייעים להורדת כולסטרול, ניאצין לא רק מוריד את כמות הכולסטרולLDL   אלא גם מעלה את רמות כולסטרול HDL, הוןב לגוף בשיעורים של 20-25 אחוזים על פי מחקרים שונים.

 

מה היא תופעת הבעירה?

בשנות ה-80 השימוש בניאצין  היה מקובל מאוד אולם במהרה שמו לב כי הוא גורם לתופעת ה"בעירה", תחושה של גלי חום וסומק בלחיים, לאחר מחקים הצליחו לייצר ניאצין בשחרור מושהה ללא תופעת בעירה (NON FLUSH), ניאצין זה אינו גורם לתופעות הלוואי הלא רצויות והוא המומלץ לצריכה, חשוב מאוד לבקש בבואנו לקנות ניאצין את הסוג ללא תופעות בעירה.

 

מה ההבדל בין כולסטרול טוב ורע?

הכולסטרול ה"רע"   LDL והכולסטרול ה"טוב" HDL נבדלים בצפיפות חומר הקרוי.

 

טיפים כלליים להורדת כולסטרול באופן טבעי

כמובן שכמו כל טיפול טבעי והוליסטי אם נרצה להוריד את רמות הכולסטרול נצטרך לשלב תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

מבחינת תזונה נרצה להוריד את צריכת המוצרים השומניים שאנו צורכים ןלהעלות את כמות הפירות והירקות, האגוזים והזרעים ולשלב בתזונה קטניות. בנוסף פעילות גופנית אירובית לפחות 3 פעמים בשבוע גם היא מסייעת להורדת כולסטרול.

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה להורדת כולסטרול

 


השאירו תגובה