משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

מה היא חמאת שיאה? ולאילו שימושים היא טובה?

מה היא חמאת שיאה? ולאילו שימושים היא טובה?

חמאת שיאה

חמאת שיאה היא למעשה שמן טהור שמופק מאגוז השיאה ויש לו יכולת הזנה גבוהה לעור.

איך מפיקים את חמאת השיאה? למי ולמה היא מתאימה? ואפילו מתכון למרקחת ביתית! הכל במאמר הבא.

קצת על הפקת חמאת שיאה

חמאת השיאה מגיעה ממערב אפריקה, מופקת במשך שנים רבות על ידי ילידי המקום בשיטות מסורתיות ומשמשת אותם לריפוי וטיפוח. את החמאה מפיקים מפירות עץ האגוז, עץ הקרוי בפי המקומיים כ "עץ החיים" בגלל סגולות הריפוי המיוחסות לו.

החמאה מופקת בתהליך כבישה קרה וללא שימוש בחומרים נוספים, זאת אומרת מקבלים 100% של שמן טהור בצבע צהבהב זהוב, כאשר עם הזמן ובטמפרטורות נמוכות נוטה להתגבש ולהפוך לחמאה המוצקה המוכרת לנו. 

מאחר ומדובר במוצר טהור, ללא תוספות כימיות, תוספי צבע או בישום הוא נטרלי ונפלא למריחה והזנת העור והשיער, גם למבוגרים וגם לילדים ותינוקות.

איך משתמשים בחמאת שיאה?

אפשר למרוח את החמאה כמו שהיא, בלי תוספות, על עור הגוף והפנים. ולמרות שמדובר בשמן היא נספגת היטב בעור ואינה משאירה תחושה שמנונית או "כבדה", אלא מעניקה מרקם רך, נעים וקטיפתי.

הדרך המומלצת למרוח חמאת שיאה היא אחרי מקלחת כשהעור עוד רטוב, לקחת מעט חמאה להמיס על ידי שפשוף בן כפות הידיים ולמרוח על העור. ניתן למרוח יום יום בחורף או כשמדובר בעור יבש מאוד.

חמאת שיאה מתאימה למי שסובל מעור מגורה או אדמומי, למי שרגיש לכל מיני חומרים לא טבעיים או נוטה לפריחה\ אדמומיות, יכולה להטיב מאוד עם פסוריאזיס כי מעניקה לחות ומרככת ואינה מגרה כלל את העור.

  • לתינוקות ניתן למרוח את החמאה על הטוסיק כמשחת החתלה טבעית.
  • אם חלילה קיבלתם כוויה – טוב למרוח אותה ישירות על הכוויה.
  • נשים בהריון יכולות למרוח אותה בפרט באזור הבטן כדי למנוע סימני מתיחה.
  • מתאים למרוח אותה על השפתיים כהגנה וטיפול בשפתיים יבשות וסדוקות.

 

ולסיום מתכון:

אפשר לרקוח מהחמאה הגולמית מוצר אישי בתוספת שמנים אתריים, שמים את החמאה בקערת זכוכית, את הקערה מניחים בתוך סיר ובו מים רותחים עד שנמסה מהחום ללא מגע ישיר של אש. (שיטת ביין-מארי) ומיד כשנמסה מוספים את השמנים האתריים. מעבירים את המרקחת לצנצנת זכוכית ומאפשרים לה להתקרר ולהתמצק.

 לטיפול בכוויות או כמשחת החתלה - נוסיף 10 טיפות של שמן לבנדר על 5 כפות חמאה.

 תוספת של שמן אתרי פצ'ולי ושמן ילנג ילנג יעניקו לה ריח משכר ומבשם.

 ואפשר להכין ממנה דאורדורנט טבעי, יש להמיס 5 כפות חמאה ולהוסיף 2 כפות גדושות של סודה לשתייה ו כ 15 טיפות שמן אתרי מבין השמנים הנ"ל: שמן לימון, שמן גרניום או שמן לבנדר.

 

מעבר לחנות לרכישת חמאת שיאה

 


השאירו תגובה