משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

מדוע כדאי לאכול לפת ואילו מתכונים מפתיעים ניתן להכין איתו?

מדוע כדאי לאכול לפת ואילו מתכונים מפתיעים ניתן להכין איתו?

שמים את הלפת במרכז הבמה

בואו נדבר גלוי, הלפת היא אחד מהירקות ה"פחות אהודים", ברוב הבתים לא תמצאו אותה במקרר ולא בדיוק ברור מה עושים איתה ואיך עושים את זה טעים.

אז למה כדאי לכם לתת צ'אנס ללפת? קודם כל היא עשירה בברזל, סידן וויטמין C, היא דלה בסוכר ומצויינת למי ששומר על ערכי סוכר מאוזנים ועל תפריט דיאטטי והיא אחד מהירקות הנמצאים בשיאם ממש עכשיו...בחורף. ויש משהו מאוד נכון ובריא לאכול ירקות ופירות על פי עונתם.

 "מה שנמצא בעונה – עונה על צרכי הגוף כעת".

בגלל שבעולמנו המערבי נדמה שאפשר להשיג גם אבטיח בחורף וקצת שכחנו מה העונה האמיתית של כל דבר, נזכיר לכם מהם הירקות המככבים בחורף: אלו כל הירקות העליים, פקעות ובצלים וירקות שורש. לדוגמא: מנגולד, באק-צוי, גרגיר הנחלים, ארטישוק, לפת, ושורשים כמו סלרי, סלק ועוד... וזהו זמן השיא גם עבור השמיר, כוסברה, פטרוזיליה, בצל ירוק, כרוב וחסה.

ולפני שאתם מתחילים, ניתן לכם טיפ קטן. כדאי לבחור את הלפתות הקטנות, הצעירות, הם יותר טריות. לפת גדולה עלולה להיות סיבית ופחות טעימה. עוד סימן ללפת טרייה זה שעדיין מחובר אליה גבעול קטן ירקרק.

מלבד המתכונים שצירפנו, לפת, בדומה לתפוח אדמה, יכולה להיות תוספת נהדרת לתבשילי ירקות כמו מרק ירקות ועוף, ותבשיל ירקות וקוסקוס.

לפת ובטטה מתקתקות

2 לפתות – לקלף ולחתוך קוביות

2 בטטות – לקלף ולחתוך קוביות

25 גרם חמאה

עלי טימין טריים מ 1-2 גבעולים

1 כף סוכר חום

1 כף רוטב סויה אמיתי

1 כוס מים

 

אופן ההכנה:

במחבת גדולה מניחים את קוביות הלפת והבטטה, את החמאה, הסוכר, המים והטימין. מגיעים למצב רתיחה, מבשלים עם מכסה סגור כשעה, על חום בינוני. עד שהבטטות רכות והנוזלים הצטמצמו כמעט לגמרי.

מוסיפים את הסויה, מערבבים יחד כדקה על אש גבוהה ומגישים.

 

לפת מבושלת עם יין לבן וטימין

6 לפתות קטנות – שטופות טוב, ללא קילוף, חתוכות לפרוסות עגולות.

3 שיני שום קלוף

4-5 גבעולי טימין טרי, טוף

רבע כוס שמן זית

חצי כוס יין לבן יבש

מלח גס, פלפל שחור גרוס

 אופן ההכנה:

מחממים תנור ב 200 מעלות.

בתבנית אפיה מניחים ניר אפיה ועליו את הלפת, מזגגים בשמן זית, עלי הטימין ומוסיפים את שיני השום בשלמותם. אופים בתנור סה"כ כשעה וחצי. במהלך האפייה מוסיפים את היין הלבן כדי להרטיב את הלפת. הלפת מוכנה כשהיא רכה ומעט זהובה.

 

 


השאירו תגובה