משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

לא רק דייסה...מה עוד עושים עם שיבולת שועל?

לא רק דייסה...מה עוד עושים עם שיבולת שועל?

 

שיבולת שועל ( או בשמה השני קוואקר) היא אחד מהמזונות הבריאים שיש. שיבולת שועל עשירה בסיבים מסיסים, מה שהופך אותה למשביעה, יעילה בתפריט דיאטה, מתאימה לחולי סכרת כי בעלת אינדקס גליקמי נמוך, מפוצצת בויטמינים מקבוצת ויטמיני B, משרה רוגע ומסייעת לריכוז. וזה לא הסוף..לשיבולת שועל יש המון יתרונות בריאותיים ואפשר לשלב אותה בהרבה מאכלים.

שיבולת שועל היא אחת מחמשת מיני דגן, פעמים רבות מקשרים אותה לחיטה, אך מדובר בשני דגנים שונים כפי שנספר בהמשך. לרוב, כאשר רובנו שומעים את המילה קוואקר, עולה זכרות ילדות של דייסה חמימה ומתוקה. ואכן, משיבולת שועל אפשר להכין דייסות טעימות ומזינות, אבל לא רק! יש המון מתכונים נפלאים עם שיבולת שועל וניתן להשתמש גם בפתיתי השיבולת, גם בגרעינים וגם בסובין שלה.

מהם היתרונות הבריאותיים של שיבולת שועל?

1.תומכת בפעילות מערכת העיכול

בשיבולת שועל יש המון סיבים מסיסים, עובדה זו קשורה לכמה יתרונות בריאותיים. הסיבים המסיסים סופחים אליהם נוזלים ולכן גם גורמים לתחושת שובע, גם מאפשרים תנועת מעיים טובה יותר ופינוי טוב יותר של פסולת. אכילת דייסה משיבולת שועל, בפרט בבוקר מסייעת לטיפול בעצירות.

2.איזון רמות סוכר

לשיבולת שועל (שוב, בזכות הסיבים והיותה פחמימה מורכבת) יש אינדקס גליקמי נמוך והיא מזון מתאים לחולי סכרת.

3.מרגיעה ועוזרת לריכוז

בשיבולת שועל יש כל מיני ויטמינים ומינרלים, בולטים בה ויטמינים מקבוצת ויטמיני B והמינרל מגנזיום. שניהם קשורים להרגעה והרפיה. ויטמינים מקבוצת B קשורים ליכולת שלנו להתמודד עם מתח ביומיום ונוכחותם מרגיעה את מערכת העצבים. נמצא כי אכילת שיבולת שועל בתפריט היומי בבוקר מאזנת את מערכת העצבים ומתאימה במיוחד לתלמידים וסטודנטים הזקוקים לריכוז.

אכילת שיבולת שועל בלילה יכולה לעזור בשינה טובה ורגועה יותר.

עוזרת באיזון כולסטרול

שוב בזכות הסיבים התזונתיים...וגם בזכות נוגדי חמצון שמצויים בשיבולת שועל, יש לקוואקר יכולת לאזן את רמות הכולסטרול. לסייע בהפחתת הכולסטרול ה "רע" (LDL) ומתוך כך שיבולת שועל נחשבת מזון ,שתומך בבריאות הלב ומערכת הדם.

מסייעת להנקה

שיבולת שועל נמצאת ברשימת המזונות המומלצים למניקות. היא תומכת ביצירת חלב אם ונחשבת גם למזון שמשבח את החלב.

 מתאימה לרגישים לגלוטן ולחולי צליאק – לקרוא עד הסוף!

שיבולת שועל בפני עצמה אינה מכילה גלוטן. אבל...מאחר ושיבולת שועל צומחת באופן טבעי בשדות שמשולבים בהם גם חיטה ולעיתים שעורה, כאשר קוצרים את השיבולת מתערבבים איתה גרעינים של חיטה ולכן מוצרים המכילים שיבולת שועל מוגדרים כמוצרים אסורים לחולי צליאק.

ובכל זאת? ישנם שדות גידול שיבולת שועל שאין בהם כלל חיטה או שעורה והן גידולים "נקיים מגלוטן" שמיועדים לחולי צליאק. ניתן למצוא מארזי שיבולת שועל מסומנים "ללא גלוטן".

 

אז מה עושים איתה חוץ מדייסה?

קציצות – שלבו שיבולת שועל דקה\ עדינה או קמח שיבולת שועל בתוך קציצות ירק או בשר.

עוגות ועוגיות – הן אופציה נהדרת לשילוב שיבולת שועל עבה או דקה

פנקייק – ואפילו צירפנו מתכון

חמין- עם גרעיני שיבולת שועל

 

מתכון לפנקייק שיבולת שועל

כן כן..זה אפשרי. וטעים. וללא קמח בכלל!

רכיבים:

2 כוסות קמח שיבולת שועל (ניתן לקנות קמח טחון בחנויות הטבע או לטחון שיבולת שועל דקה במעבד מזון למרקם אחיד.

כף אבקת אפיה ללא אלומיניום

3 כפות גדושות דבש או סילאן או מייפל אמיתי

1 ביצה

רבע כוס שמן קוקוס

קמצוץ מלח

כוס ורבע נוזל – חלב, מים, חלב צמחי כמו חלב שקדים.

 

אופן ההכנה:

בקערה 1 לערבב את החומרים הרטובים.

בקערה 2 לערבב את החומרים היבשים.

להוסיף לחומרים הרטובים את היבשים, לערבב היטב לתערובת אחידה.

לחמם מחבת גדולה, לטבול נייר סופג בקערה עם מעט שמן קוקוס, למרוח מעטשמן על המחבת בעזרת הנייר ולהניח מהתערובת בעזרת כף. ליצור פנקייקים קטנים. כאשר יש בועות- אפשר להפוך צד ולהמתין עוד כחצי דקה – דקה.

 

נכתב על ידי צוות האתר.


4 תגובות

  • סימה אראל

    אני אוכלת שיבולת שועל דקה עם יוגורט מוסיפה תפוח או בננה חתוכים לקוביות עם אגוזי מלך קצוצים ויוצאת לי ארוחת בוקר בריאה ומשביעה .

  • סימה אראל

    אני אוכלת שיבולת שועל דקה עם יוגורט מוסיפה תפוח או בננה חתוכים לקוביות עם אגוזי מלך קצוצים ויוצאת לי ארוחת בוקר בריאה ומשביעה .

  • מוני

    שאלה: האם ניתן לאכול שיבולת שועל ביוגורט או בכל אפשרות אחרת ללא בישול?

  • יפה

    אני מאד מבקשת מתכון ללחמניות כרות וטובות משיבלת שועל כי אני לא אוכלת קמחים ניסיתי כמה פעמים לא מצליח לי ביכלל בבקשה תעזרו לי

השאירו תגובה