משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

כמה סוגי שמן אקליפטוס קיימים ולמי מתאים כל זן ?

כמה סוגי שמן אקליפטוס קיימים ולמי מתאים כל זן ?

משפחת אקליפטוס

שמן אתרי אקליפטוס הוא מוצר חובה בכל בית ובוודאי בבית עם ילדים. שמן אקליפטוס משפיע על מערכת הנשימה, מרחיב את הסרעפת, פותח את האף ומסייע בכל מצב של קושי נשימתי, החל מאף סתום ועד התקף אסטמה.

לפני שאתם רוכשים אותו חשוב לא להסתפק בכיתוב "שמן אקליפטוס" ולבדוק מהו הזן המדוייק, יש זנים שמתאימים לילדים ולחולים כרוניים ויש זנים שפעילותם חזקה מידי.

משפחת האקליפטוסים נפוצה בעיקר באוסטרליה והשימוש בעלי האקליפטוס (בתה או מרתח) ובשמן הנדיף המופק מהעלים הייתה ועודנה נפוצה ברפואה המסורתית אצל האבורג'ינים. גם ברפואה הסינית, הרפואה האירוודית והרפואה הטבעית המערבית מוכר האקליפטוס כצמח טיפולי.

רדיאטה או גלובולוס?

רק כדי לקבל מושג נספר לכם שביבשת אוסטרליה קיימים כ- 700 זנים של אקליפטוס!  בארץ יש 11 זנים.  מבין הסוגים השונים, יש 4 זנים של אקליפטוס שיש להם שמן אתרי מוכר בישראל והם:  גלובולוס, רדיאטה, סמית'י ולימוני.

לפני שנפרט על הזנים, הנה כמה מילים על האיכויות הטיפוליות של שמן אתרי אקליפטוס:

השמן האתרי הוא רכיב טבעי המצוי בצמחים ומופק בתהליך זיקוק, האייכויות הטיפוליות של כל שמן מושפעות מהחומרים הפעילים המצויים בו, הרכבם, המינון שלהם  וגם מהאייכות אנרגטית של הצמח. משפחת האקליפטוסים מכילה בעיקר את החומר הפעיל סינאול והפעילות הרפואית העיקרית של השמן היא הרגעה של מערכת הנשימה. שימוש בשמן אקליפטוס מתאים לפתיחת הנשימה, הרחבת הסמפונות והרגעת כיווץ שרירי הנשימה, לכן הוא מתאים גם לטיפול בהתקף אסטמה, במצבי שיעול, בנשימה שטוחה כתוצאה ממתח. אקליפטוס פותח את האף ורק בהרחה של הבקבוק עצמו כבר מורגשת הקלה בנשימה. הוא עוזר במצבי סינוסיטיס וליחה תקועה, מתאים לטיפול בכל מחלות ההתקררות והשפעת.

ניתן להשתמש בו כחלק מפורמולה בטיפול בבעיות עור, בפרט בגלל הקשר בן מחלות עור ומערכת הנשימה.

אקליפטוס רדיאטה ואקליפטוס לימוני הם הזנים העדינים יותר, ונחשבים בטוחים לשימוש עבור כלל האוכלוסיה, כולל ילדים ותינוקות, מבוגרים חלשים ואנשים עם בעיות נשימה כרוניות.

ניתן לטפטף טיפה אחת של שמן על החולצה או על הכרית כדי לסייע בנשימה וגם כדי להרחיק ווירוסים וחיידקים (מומלץ לכל ילד לפני שיוצא בבוקר אל הגן) ניתן להשתמש בו במבער בחלל הבית, לכל המחלות, החל משפעת והתקררות ועד סינוסיטיס או שיעול וגם אסטמה - ניתן להשתמש בשמן האקליפטוס במריחה על בית החזה והגב (מומלץ בתוך פורמולה וכמובן עם שמן נשא כמו שמן שקדים) ובכפות הרגליים.

אקליפטוס גלובולוס הוא הזן הנפוץ ביותר, אם מצאתם בקבוק שמן שכתוב עליו רק "שמן אקליפטוס" ולא מפורט מאיזה זן- 99% שמדובר בגלובולוס. זהו הזן היותר אגרסיבי עם רמות גבוהות מאוד של חומרים פעילים, הוא אינו מתאים לילדים ואינו מתאים לאנשים חלשים – כמו מבוגרים או מי שסובל מהתקף אסטמה או בעייה כרונית. באקליפטוס גלובולוס ניתן להשתמש כשמדובר באדם מבוגר, בריא (הכוונה לא חולה כרוני או קשיש) והוא מצויין במצבים של אף סתום או קושי במערכת הנשימה, סינוסיטיס, מתח נפשי המפריע לנשימה עמוקה, צינון ושיעול.

והוא מתאים גם לטיפול בדלקת מפרקים (בתוך פורמולה למריחה או משחה) לטיפול בדלקת חניכיים, לריפוי של פצעים וזיהומי עור.

בנוסף, ניתן להשתמש באקליפטוס גלובולוס בשימוש סביבתי- הוא דוחה יתושים מצויין, קוטל בקטריות ווירוסים וחיידקים וניתן לרסס אותו על משטחים או בחלל. הוא נפוץ במשחות טיפוליות או סירופ לשיעול.


לרכישת מוצרי שמן אקליפטוס במחירי מבצע

המידע נכתב כהעשרה ואינו מחליף ייעוץ אישי.

מעיין-זך דן. נטורופתיה הוליסטית,  "בריאות נובעת מתוך התחדשות"  052-8022243

 


השאירו תגובה