משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

טיפול טבעי בעצירות

טיפול טבעי בעצירות

טיפול טבעי בעצירות

 

עצירות מוגדרת כמצב בו תנועת המעיים מופסקת או איטית מהרגיל. כמעט כל אחד עובר זאת בשלב כזה או אחר בחייו

 

המצב התקין משתנה בהתאם לכל אחד אך עפ"י הגישה הקונבנציונלית רק כשאין יציאה פעם ביומיים, המצב מוגדר כעצירות. עפ"י הגישה הנטורופתית (הרפואה הטבעית) עצירות מוגדרת כאשר תדירות היציאות נמוכה מפעם אחת ביום.

תסמינים יכולים להיות:  בטן נפוחה, צואה קשה ויבשה, אי נוחות, כאב בטן, תחושת חוסר התרוקנות מלאה, תדירות יציאות נמוכה, טחורים או פיסורות,

עצירות יכולה להופיע כמצב ראשוני או משני. עצירות יכולה להיגרם כתוצאה מכיווץ יתר או מחוסר תנועתיות של המעיים.

  • שינויים בהרגלי האכילה או בפעילות הגופנית.
  • תזונה דלה בסיבים תזונתיים או שתיית נוזלים מועטה מידי.
  • שימוש יתר בחומרים משלשלים..
  • סטרס.
  • התנגדות לדחף להתפנות.
  • מגוון תרופות (תרופות נוגדות דיכאון, תרופות נוגדות כאבים, תוספי ברזל פשוטים ועוד) אשר אחת מתופעות הלוואי היא עצירות.
  • ישיבה מרובה, פעילות גופנית מועטה וחוסר בשינה.

הטיפול הטבעי יכלול שינוי תזונתי ובאורח החיים, תוספי תזונה וצמחי מרפא

 

תזונה לטיפול בעצירות

לטיפול התזונתי יש חשיבות גדולה מאוד בטיפול בעצירות וכן במניעתה.                      חשוב מאוד להקפיד על צריכה גבוהה של נוזלים והגברת מזונות המכילים סיבים תזונתיים כגון: ירקות ופירות טריים, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים. לסיבים ישנה חשיבות רבה בתהליך סילוק הצואה מהגוף. במקביל חשוב גם להימנע או להפחית צריכת מזונות אשר עלולים לגרום לעצירות כגון: מזונות חריפים, מטוגנים, עשירים בשומנים רוויים ומחומרים אשר עלולים להמיר או לגרום לעצירות כמו קפאין, כמו כן, ארוחות כבדות הגורמות לעומס על מערכת העיכול, מזונות מעובדים ופחמימות פשוטות. בנוסף לטיפול התזונתי יש להקפיד על ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר אשר מסייעת לשיפור התנועתיות של המעי ותפקוד מערכת העיכול ומחזקת את שרירי הבטן.

 

תוספי תזונה לטיפול בעצירות

פרוביוטיקה- תוסף המכיל חיידקים טובים המאזנים את אוכלוסיית החיידקים במעיים ומסייעים לשיפור תפקוד מערכת העיכול ולהקלה בעצירות. בבחירת הפרוביוטיקה חשוב להקפיד לבחור כזו שיש בה מגוון רחב של חיידקים ולפחות 7 מיליארד חיידקים בכמוסה.

מגנזיום- מסייע להרפיית שרירים במעי ומרכך את הצואה. מתאים כאשר העצירות היא כתוצאה מכיווץ יתר של המעי

פסיליום (זרעי לחך)- הפסיליום הוא צמח עשיר מאוד בסיבים מסיסים אשר מסייעים לריכוך הצואה, הגדלת נפחה והגברת התנועתיות במעיים. בנטילת תוסף זה חשוב מאוד להקפיד לצרוך עם שתי כוסות מים על מנת למנוע את הפעולה ההפוכה ממה שרוצים.

אנזימי עיכול- מסייעים בפירוק ועיבוד אבות המזון ומשפרים את הספיגה ואת תפקוד מערכת העיכול.

כלורלה- אצת מים מתוקים העשירה מאוד בסיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המסייעת בהאצת חילוף החומרים ושיפור תפקוד מערכת העיכול.

 

*במידה ויש צורך בנטילת תוסף ברזל חשוב מאוד שיהיה ברזל ידידותי למערכת העיכול (בצורת נוזל או אבקה) ושמכיל ויטמין C על מנת שלא לסבול מעצירות כתופעת לוואי של התוסף.

 

טלי טנג'י, נטורופתית N.D

 

 

 

 

 

 


השאירו תגובה