משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

טיפול טבעי בנשירת שיער

טיפול טבעי בנשירת שיער

טיפול טבעי בנשירת שיער

 

איבוד שיער בכל גיל יכול להיות מטריד, אך אפילו יותר כאשר הנשירה חמורה או כשזה קורה בשלב מוקדם בחיים. שיער צומח בכל מקום על העור פרט לכפות הידיים והרגליים והשפתיים. השיער נוצר מחלבון הנקרא קרטין אשר מיוצר בזקיקי השערה בשכבה החיצונית של העור.

מספר השערות על ראש של אדם בוגר הוא בין 100,000 ל150,000 ונושרות בסביבות ה100 שערות ליום במצב תקין, יותר מכך כבר נחשב לנשירה.

 

הסיבות לנשירת שיער יכולות להיות רבות ומגוונות:

חוסר איזון הורמונלי ובעיקר הפרעות בבלוטת התריס, נטילת תרופות מסוימות, נטילת גלולות למניעת הריון, בעיה במחזור הדם כמו לחץ דם נמוך המשבש גם את אספקת הדם לקרקפת, אנמיה או חוסר בברזל, דיאטה חריפה או תזונה לא מאוזנת וגם חוסר בחלבונים, מחלה כרונית קשה, גידולים וזיהומים. סיבה נוספת יכולה להיות כתוצאה מלחץ נפשי או טראומה לגוף כמו ניתוחים או לידה.

הטיפול הטבעי בנשירת שיער יכול להיות בעזרת תוספי תזונה אשר ישלימו חסרים תזונתיים או במידה והסיבה היא לחץ נפשי יעזרו להרגיע ולמתן את הלחץ. בנוסף, טיפולים חיצוניים כגון מריחת שמנים אתריים או שמפו טבעי המיועד לחיזוק השיער יועילו גם כן.

חשוב לבדוק ממה נובעת הנשירה ולטפל בהתאם.

 

במידה והנשירה היא כתוצאה מתזונה לקויה וחסרים של ויטמינים ומינרלים ניתן ומומלץ להשלים אותם דרך התזונה וכן בצורת תוספי תזונה כמו לדוגמא:

 

אבץ- מינרל חיוני המשתתף במגוון תהליכים בגוף כגון: איזון הורמונלי, ספיגה טובה של ויטמינים ובסינתזת חלבונים. כל תהליכים אלה חיוניים לצמיחת שיער תקינה, כך שכמות נאותה ממינרל זה נחוצה על מנת למנוע הידלדלות ונשירת שיער.

במחקרים שנעשו, מצאו קשר בין סוג מסוים של נשירת שיער (אלופציה ארטה) לבין מחסור באבץ וכאשר המשתתפים קיבלו תוסף של אבץ נראה שנשירת השיער פחתה.

הצריכה המומלצת של תוסף אבץ במקרה של חוסר היא 50 מ"ג ליום.

 

קומפלקס ויטמיני B- ויטמינים מקבוצה זו חיוניים לתהליכים מטבוליים רבים בגוף ועובדים טוב יותר כאשר הם יחד. ביוטין (ויטמין 7B) קשור באופן ישיר לשיער, עור וציפורניים מכיוון שנחוץ ליצירת חלבונים מחומצות האמינו האחראיות על בניית רקמות העור (כמו קולגן וקרטין). בנוסף לביוטין גם ויטמין 12B עוזר למנוע או לטפל בנשירת שיער בכך שמספק הזנה לכל התאים בגוף, כולל זקיקי השערה. מחסור ב12B יכול להוביל לאנמיה והאנמיה עלולה לגרום לנשירת שיער ולשיער דליל. כמו כן, לויטמינים אלה ישנה השפעה מיטיבה על מצבי סטרס, העלול להיות גם הוא גורם לנשירת שיער.

הצריכה המומלצת ביום היא כ50 מ"ג או מק"ג מכל ויטמין מקבוצה זו (תוסף המכיל את כולם יחד).

 

ברזל- הברזל חיוני לתהליכי צמיחה, פעילויות אנזימטיות רבות הקשורות ליצירת אנרגיה בתאי הגוף, חיוני ליצירת החלבונים קולגן ואלסטין, תפקוד מוחי תקין ופעילות תקינה של מערכת החיסון ועוד. חוסר בברזל עלול להוביל לאנמיה ואחד התסמינים של אנמיה הוא נשירת שיער. חשוב לצרוך תוסף ברזל רק כאשר ידוע חוסר, במידה ואכן יש, ישנם סוגי ברזל שונים, לחלקם יש תופעת לוואי של עצירות וכאבי בטן (הפשוטים מקופות החולים) האיכותיים יותר באים בצורת כמוסות, נוזל או אבקה, שגם בספיגה טובה יותר וגם ללא תופעות לוואי. צריכה יומית מומלצת במידה ויש חוסר היא כ25 מ"ג ביום.

 

מעבר לחנות לרכישת תוספי תזונה לטיפול בנשירת שיער

 

 

מאת: טלי טנג'י, נטורופתית D.N

 

 


השאירו תגובה