משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

טיפול טבעי בהפרעות שינה על פי הרפואה הסינית

טיפול טבעי בהפרעות שינה על פי הרפואה הסינית

הפרעת שינה הינה אחת התלונות הנפוצות ביותר בקליניקה. הפרעות שינה (אינסומניה), יכולות להיות מגוונות- קושי בהירדמות, התעוררויות חוזרות, יקיצה מוקדמת מידי, שינה לא איכותית, חלומות מטרידים ועוד.

 

שינה היא חיונית והכרחית לכל בעלי החיים, הזמן בו הגוף והנפש יכולים לנוח ולהרפות, להחלים ולהיבנות, להתחדש ולהתמלא באנרגיות. פגיעה כרונית באיכות ומשך השינה, עלולה לגרום להפרעה בפעילות הקוגניטיבית, הפרעות בזיכרון, ריכוז, למידה וחשיבה, חולשת מערכת החיסון, חוסר איזון הורמונלי, שינויי מצב רוח, כאבי ראש, נטייה לסוכרת, לחץ דם גבוה, דלקות ועוד.

הרפואה הסינית מבוססת על פילוסופיה המבחינה בין יין ויאנג, שתי אנרגיות מנוגדות ומשלימות זו את זו.  הלילה מקושר לאנרגיית היין, היום מקושר לאנרגיית היאנג. לפי הרפואה הסינית הפרעת שינה נובעת בין היתר מתוך חוסר איזון בין יין ויאנג, עודף או חוסר של חומרים ונוזלים בגוף. לטיפול בהפרעות שינה, יש לשאוף לאיזון, זרימה חלקה של צ'י (אנרגיה) ודם, הרגעת הנפש והזנת האיברים המעורבים בהתאם לאבחנה.

 

גורמים רבים עלולים להשפיע על המהלך התקין של שנת הלילה, הנפוצים שבהם:

  • רגשות. דאגה, סטרס, חרדה, מחשבות טורדניות, כעס, אשמה, פחד ועוד, עלולים להטריד את הנפש ולמנוע את היכולת להירדם או לשמור על שינה רציפה.
  • תזונה. אכילה לילית, מזונות "מעוררים", תזונה לא סדירה, מזונות הגורמים לעודף חומציות בקיבה.
  • "שיבוש" בשעון הביולוגי, יתכן בעקבות מעבר בין ארצות (ג'ט לג), קימה לתינוק בלילה, שינויים הורמונליים, עבודה במשמרות לילה ועוד.
  • כאבים או אי נוחות בגוף. אקוטיים או כרוניים.

הטיפול ברפואה סינית מתייחס לשורש הבעיה ולסיבה הגורמת להפרעה בשינה ואינו מתמקד רק בסימפטום. לכל אדם, גוף ונפש שונים, על כן יש לבחון כל מקרה לגופו ולהתאים טיפול בהתאם לאבחנה מבדלת.

 

מספר טיפים לשינה איכותית יותר:

הימנעו משתיית משקאות או אכילת מזונות מעוררים המכילים קפאין כ-8 שעות לפני השינה.

נסו להירגע ולהאט את קצב הפעילות לעת ערב. ניתן לתרגל מדיטציה, יוגה, נשימות עמוקות מרגיעות, שתיית חליטות צמחים מרגיעות- קמומיל, פסיפלורה, מליסה, ולריאן, לבנדר.

הימנעו מאכילה לפני השינה, במיוחד לא מאכלים חריפים, שומניים ומתובלים מאוד. מומלץ לצרוך מזונות עשירים בחומצת אמינו טריפטופאן התורמת בהירדמות, כגון אורז מלא, אגוזי מלך, בוטנים, גרעיני חמנייה, טחינה, חומוס, סויה, תמרים, בננה, דגי סלמון, שיבולת שועל ועדשים.

הקפידו לבצע פעילות גופנית מידי יום, התורמת לשחרור אנדורפינים ושיפור מצב הרוח. אין לבצע פעילות מאומצת סמוך לשעת השינה.

השתדלו לשמור על זמני שינה קבועים. גם בסופי שבוע כדאי לדבוק בלוח זמנים קבוע בכל הנודע לשינה.

 

מעבר לחנות תוספי תזונה המסייעים להפרעות שינה

 

 


השאירו תגובה