משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

טיפול טבעי באקנה

טיפול טבעי באקנה

טיפול טבעי באקנה

 

אקנה הינו בעיית עור נפוצה בעיקר בקרב מתבגרים אך יכולה להופיע בכל גיל.

האקנה הוא למעשה דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות הגורמת לפצעונים, קומודונים (נקודות שחורות או לבנות) המופיעים לרוב על המצח, הלחיים, החזה, הגב העליון, והכתפיים וחומרתם משתנה מאדם לאדם.

לאקנה יכולות להיות סיבות רבות ביניהן: שימוש במוצרי קוסמטיקה לפנים שהם על בסיס שמן, פעילות הורמונלית מוגברת (לדוגמה: בגיל התבגרות או נשים בזמן ביוץ או וסת), מתח נפשי המשפיע על מאזן הורמוני המין, חלב ומוצריו, זיעה ולחות מוגברים ועוד.

הטיפול הקונבנציונלי לרוב יכלול תרופות כגון ראקוטן (העלול לפגוע בכבד בשימוש ממושך), טיפול הורמונלי (נטילת גלולות למניעת הריון המכילות רמות גבוהות של אסטרוגן, אנטיביוטיקה במידה והאקנה מתפתח לזיהום חיידקי וכמובן שיש משחות וג'לים למיניהם.                                                    

טיפול טבעי באקנה

הטיפול הטבעי מבוסס על מחקרים שנערכו בשנים האחרונות המראים שיש קשר חזק בין היווצרות אקנה לתזונה ועל היעילות של צמחי מרפא ותוספי תזונה לטיפול בבעיה ולהקלה על התסמינים.    

ניתן לחלק את הטיפול הטבעי באקנה לכמה מישורים:   

 

תזונה - חשוב מאוד להקפיד על הימנעות ממזונות העלולים להגביר הפרשת. סבום (החומר השומני שבבלוטות החלב) ולשבש את המאזן ההורמונלי כגון: סוכר, חלב ומוצריו, קמח לבן, שומנים רווים ומזונות מטוגנים. במקביל חשוב גם להגביר צריכה של סיבים תזונתיים המסייעים לניקוי רעלים מהמעיים וכמו כן, הגדלת אוכלוסיית החיידקים הטובים במעיים ע"י תוסף תזונה של פרוביוטיקה מסייע גם כן.

 

איזון הורמונלי-  חוסר איזון הורמונלי יכול לגרום להפרשת סבום מוגברת, איזון הורמונלי יכול להתבצע ע"י שימוש בצמחי מרפא המסייעים להורדת רמת הורמון הטסטוסטרון ונגזרותיו כגון:דקל ננסי המעכב אנזים הקשור לטסטוסטרון ובכך מפחית את תגובת בלוטות החלב. צמח זה יכול להתאים לטיפול גם בגברים וגם בנשים הסובלים מאקנה על רקע של עודף טסטוסטרון.

דרך נוספת היא שימוש במזונות וצמחי מרפא המכילים פיטואסטרוגנים (אסטרוגנים צמחיים) כמו: שיח אברהם ותלתן אדום (המשפיעים על מערכת הורמונלית נשית) וסויה וזרעי פשתן המסייעים לאיזון הורמונלי.

 

הפחתת לחץ- לסטרס יש תפקיד מכריע בשיבוש האיזון ההורמונלי ועל כן חשוב לטפל בו ע"י שיטות כמו::פעילות גופנית, יוגה, מדיטציה, טיפולי מגע ועוד.

 

ניקוי רעלים - ישנן גישות שוהות ברפואה המסורתית לפיהן אקנה הוא תוצאה של הצטברות רעלים. במהלך ההיסטוריה השתמשו בדיאטות ניקוי שונות המסייעות בפינוי פסולת ורעלים מהגוף וכן, בצמחי מרפא כמו גדילן מצוי או כורכום לונגה אשר בעלי השפעה מגנה על הכבד.

 

טיפול חיצוני - הטיפול המקומי יכלול צמחי מרפא נוגדי זיהום כמו אכינציאה או קלנדולה (ציפורני חתול), שמן ויטמין E המסייע באיחוי רקמות בשילוב עם שמן אתרי לבנדר יכולים לעשות עבודה טובה יחד במקרה של צלקות או כמניעת הצטלקויות עקב פצעי האקנה.

תוספי תזונה גם כן יכולים לסייע במצבי אקנה

 

אבץ - מינרל המשתתף בתהליכים רבים בגוף וחיוני לפעילות תקינה של מערכות ההורמונלית והחיסון ולשמירה על בריאות העור. כמו כן, לאבץ תפקיד בתהליך ייצור הקולגן, חלוקת התאים ובויסות ייצור השומן מבלוטות החלב. בנוסף, מפחית את רמות הטסטוסטרון בגוף ע"י עיכוב אנזים מסוים המשפיע על הורמון זה.

 

קומפלקס ויטמיני B - ויטמינים מקבוצה B משתתפים בפעילויות רבות בגוף וחיוני לתפקוד תקין של המערכת ההורמונלית ומערכת העצבים ושמירה על תקינות ובריאות העור.

מינון מומלץ הוא תוסף המכיל 50-100 מ"ג מכל ויטמין B פרט לחומצה פולית, ביוטין וB12 שמהם מומלץ כ400 מק"ג, כ50 מק"ג וכ500-1000 מק"ג (בהתאמה).ליום.

 

ויטמין C - ויטמין החיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון, נחשב לנוגד חמצון ומשתתף בתהליך יצור הקולגן. מינון יומי מומלץ 500-1000 מ"ג.

 

 מעבר לחנות לרכישת מוצרים לטיפול טבעי באקנה

 

מאת: טלי טנג'י, נטורופתית N.D


השאירו תגובה