משלוח חינם עד הבית בהזמנה מעל 250 ש"ח

איך מעלימים את המיגרנה בצורה טבעית?

איך מעלימים את המיגרנה בצורה טבעית?

 

מי שחווה אי פעם מיגרנה יודע שזה סיפור שעלול לפגוע ולשבש את איכות החיים.

מיגרנה היא לא סתם כאב ראש, אלא תופעה עוצמתית שכוללת כמה תסמינים, כאשר כאב ראש חזק הוא המרכזי ביניהם. מגרנה מוגדרת כהתקף שיכול להימשך בן 3 שעות ועד שלושה- ארבעה ימים. מגרנה היא ברוב המקרים לא משהו שקרה פעם אחת בחיים, אלא סיפור שחוזר.. התקף מגרנה כרוני עלול להתרחש בתדירות של מעל 4 ימים בחודש, במשך כמה חודשים ברצף.

מיגרנה היא תופעה קשה, הפוגעת גם באיכות החיים של מי שסובל ממנה, ובאופן עקיף גם בבני המשפחה הקרובים, מאחר ובזמן התקף יש קושי לתפקד, רצון למנוחה ארוכה, לעיתים בחדר חשוך, וזו למעשה פגיעה בתפקוד היומיומי הבסיסי. הפגיעה באיכות החיים כל כך חמורה, עד שהמשרד לביטוח לאומי קבע כי במקרים מסוימים המיגרנה מוכרת כסעיף לנכות.

המיגרנה מופיעה "פתאום", עלולה להתחיל במהלך היום או הלילה, ברוב המקרים מדובר בכאב חד המתחיל מאחד הצדדים בראש, לעיתים מלווה בכאבים בצוואר והשכמות. פעמים רבות לכאב הראש מתלווה גם בחילה, רגישות לאור ולרעש ואפילו לריח. הקאה נפוצה במהלך התקף מגרנה, ובאופן כללי, בזמן התקף מגרנה, כל מה שרוצים זה להיכנס למיטה, בחדר חשוך ושקט...עד שהכל חולף.

למה זה קורה?

כמובן שהסיבות להופעת המיגרנה הן אישיות, ותמיד יש לאבחן כל מקרה לגופו. ידוע כי מגרנה מושפעת ממתח נפשי, שינויים רגשיים עוצמתיים כמו כעס חזק, דיכאון וגם חרדה, עייפות ותשישות נפשית, חוסר בשעות שינה. מיגרנה יכולה להיות מושפעת מחשיפה לריח חזק או רעש קיצוני, שינוי מזג אוויר – בעיקר עונות מעבר, שימוש בתרופות מסוימות או סמים, סינוסיטיס וגם אלרגיה או אי סבילות למזון.

 

יש "צמח קסם" לטיפול במיגרנה?

ברגע שמאבחנים נכון את הסיבה להופעת המיגרנה, אפשר להתאים טיפול טבעי שיקל עליה. עיקר הטיפול הטבעי הוא בחיזוק ואיזון כך שההתקפים יהיו קצרים יותר, או חלשים יותר, או במרווחים גדולים יותר.

"בן חרצית"  (Tanacetumparthenium) הוא צמח המרפא העיקרי לטיפול במיגרנה, ומחקרים רבים הוכיחו את יעילותו. בן חרצית מסייע בהרחבת כלי דם באזור המצח, בהזרמת דם לראש והוא צמח בעל פעילות נוגדת דלקת ונוגדת אלרגיה. שימוש בבן חרצית בזמן התקף אקוטי אינו יעיל, אך הוא מוכח כיעיל כאשר נוטלים אותו לאורך זמן ויכול למנוע את התפתחות ההתקף או להפחית בעוצמתו.

צמחים נוספים המתאימים לטיפול במיגרנות הם ג'ינקו בילובה  שעוזר גם הוא לטפל במקרים של זרימת דם לא טובה למוח ובהפרעות נויירולוגיות.

ניתן לשלב בטיפול גם צמחים שמסייעים לרוגע ושקט נפשי, כמו קמומיל, וורבנה, טיליה ועוד.

 

בנוסף לטיפול בצמחי מרפא, שיכול להיות יעיל ולסייע רבות כאשר נלקח באופן קבוע וממושך, טוב לבחון גם האם ישנה אלרגיה למזון המעוררת את המיגרנה או מחמירה אותה. יש לבדוק על ידי תפריט אלמינציה, למה האדם אלרגי. מזונות הנחשבים אלרגניים הם חיטה, חלב בקר, ביצים, שוקולד, גבינות קשות ובפרט גבינה צהובה, צבעי מאכל, בשר מעובד (כמו נקניקים), מזון מעובד, מונוסודיום גלוטאמאט, סויה ומוצרי סויה, בוטנים ועוד..

בתפריט אלמנציה נמנעים במשך 6 שבועות לכל הרשימה. ולאחר מכן מחזירים באופן הדרגתי כל פעם מרכיב אחר ברשימה, במינון נמוך, וממתינים עד 3 ימים, ובוחנים האם יש תגובה אלרגית למזון או לא.

טיפול טבעי טוב ויעיל למיגרנה, יכלול שילוב של צמחי מרפא, בחינה של גורמי אלרגיה במזון ומתן תפריט טבעי מתאים, ושילוב של טיפולים מרגיעים כמו רפלקסולוגיה ושימוש בשמנים אתריים, שיסייע גם להרגעת הנפש וגם להרגעה והרפיית הגוף והזרמת דם טובה יותר.

 

נכתב על ידי מערכת האתר.


השאירו תגובה